Dobry sposób na promowanie sklepu

Ideą loterii fantowych jest wygrywanie nagród rzeczowych. Może być to samochód, zestaw nowych mebli, sprzęt RTV i AGD oraz mnóstwo innych rzeczy. Niejedna jest okazja ku temu, by organizować loterie fantowe. Należy zwrócić uwagę na to, że taka forma loterii jest bardzo często wykorzystywana przez różnego rodzaju sklepy.  Na czym to polega? Klienci robiący zakupy w danym sklepie dostają specjalny kupon (jeśli oczywiście chcą brać udział w zabawie) i za każdą określoną kwotę jaką wydadzą na zakupy (np. 10 zł) otrzymują pewną ilość punktów (np. 10 zł to dwa punkty). Otrzymują stosowne naklejki, które należy nalepić na kupon. Trzeba uzbierać odpowiednią ilość punktów oraz wypełnić kupon – najczęściej trzeba na nim wpisać swoje imię i nazwisko, a także adres i numer telefonu, opcjonalnie adres poczty elektronicznej. Taki kupon zostawia się w sklepie.

 

Nie ma ograniczeń co do ilości kuponów jakie może wypełnić jedna osoba. Podobnie jak i każda inna loteria, tak i ta rządzi się swymi prawami. Czas przyjmowania kuponów jest ograniczony. Później następuje losowanie. To, co wystąpi w roli fantów jest uzależnione tylko i wyłącznie od organizatora takowej loterii. Warto nadmienić, iż w tym momencie sklep bardzo często pełni rolę czegoś w rodzaju pośrednika pomiędzy klientem a organizatorem (może nim być np. jakaś firma działająca w branży spożywczej), chociaż nie jest wcale wykluczone to, aby sam był organizatorem loterii – takie przypadki nie należą zresztą do rzadkości. Co mają na celu tego typu akcje? Sprawa jest prosta – chodzi o przyciągnięcie możliwie jak największej liczby klientów. Dla ludzi perspektywa wygrania czegoś tylko za to, że zrobią zakupy w danym sklepie jest bardzo kusząca i atrakcyjna, dlatego też zainteresowanie opisanymi tu przedsięwzięciami jest bardzo duże. Klienci sklepów na ogół wychodzą z założenia, że skoro i tak robią zakupy w danym sklepie, to nic nie zaszkodzi wypełnić kupon i zbierać punkty – a nuż się uda i szczęście uśmiechnie się w trakcie losowania.